Bränn ner fucking Willy:s

Gah! Jag fattar inte varför jag handlar där! Så jävla mycket i prisskillnad kan det fan inte vara. Varje gång jag handlar där lovar jag mig själv att det var sista gången men IKKE! Snål-Anna släpar sig tillbaka och blir besviken igen. Denna gången var det inte det vanliga problemet med att de saknar betydande produkter i sitt sortiment (typ mjölk!?) utan denna gången var det personalen jag fick spel på:

Jag kommer in och ska handla, stressad som fan, hunden i bilen, mycket folk i affären och maten ska vara klar innan idol börjar (såklart). Hittar inte renskav som min man önskat till middag. Letar, letar, letar men hittar inte möget. Börjar då leta efter personal att fråga men ser inte röken av några röda skjortor. DÅ, då ser jag en dam 60+ som jobbar där ("jobbar" ha!). Går fram och frågar henne om hon kan hjälpa mig hitta renskavsmöget.
Jag: Kan du hjälpa mig? Jag hittar inte vart ni har renskav.
Hon: Nähä
Jag: ...(?)...kan du visa mig vart det är?
Hon: Kan du inte leta själv?
Jag: ...(??!?!?)... eh, jo, hehe, jag har letat men hittar det inte. Kan du visa mig?
Hon: Om inte du hittar det så varför skulle jag göra det?
Jag: För att du jobbar här och borde väl veta var sakerna finns.
Hon: Ja men om du inte hittar det så har vi väl inte det.
Jag: Jo men jag har handlat det här förut men hittar det inte nu.
Hon: Men titta där du tog det sist.
Jag: (va fan!!!) Det har jag gjort men det är ej kvar där SÅ JAG HITTAR INTE DET. Var har ni renskav????
Hon: (suckar och traskar iväg rakt fram till stället som hon uppenbarligen hela tiden vetat att det fanns på och tar upp en förpackning till mig)
Jag: Naw.... var det jobbigt att behöva arbeta för lönen?!?! (dumme JÄVEL!)
Hon bara stirra vansinnigt på mig och marscherar därifrån. GAH! Världen är full av idioter. Vad gör du i servicebranschen kärringjävel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Allmไnt
Personligt