Småbarnsföräldrar

Småbarnsföräldrar suger! Kan verkligen hela livet börja kretsa kring en lila liten klump bara för att den kom från dig? Bajs kommer också från dig. Det är iofs brunt och inte lila... Nä jag bara skämtar. Jag ska inte dra alla småbarnsföräldrar över en kam men som en av två dansfröknar till ca 150 barn (= minst 300 föräldrar men antagligen fler så som folk skiljer sig till höger och vänster) så får man mer än nog av den puckade delen av skaran.

EXEMPEL: Vi har gett föräldrarna följande info inför avslutningsshowen. Verbalt och 2 ggr skriftligt. "Varje familj får 2 st biljetter gratis. Vill man ha fler biljetter till exempelvis syskon, mormor, morfar m.fl. kan man köpa dessa i receptionen. Observera att ALLA som ska titta på showen måste ha biljett. INGEN kommer in utan biljett. Anmäl att din barn ska vara med på showen..." bla bla bla. Sen får man ett mail där föräldern skriver:
"Hej. Mitt barn ska vara med på showen. Jag (mamma) och pappa ska titta på showen. Ett syskon ska också med men hon behöver väl ingen biljett?" WTF?!?!?!?! Hur kan man inte fatta!!! "... ALLA som ska titta på showen måste ha biljett. INGEN kommer in utan... " Det går inte att misstolka!!! Sjut mig! Spraymåla väggen med min hjärnsubstans!!


Kommentarer
Postat av: Puopua

Vi bor i en kommun som har mottot: "Ta dig friheter" och det märks överallt. Missförstånd kan alla gör men det du beskriver i småbarnsföräldrar är typiskt, man hör ALDRIG "jag trodde jag skulle betala för alla biljetterna".

2009-10-31 @ 11:25:35
Postat av: Jill

Människor är smarta! FOLK är dumma!! O de gäller alla FOLK. Man kan informera tiils man spräcker en ådra nånstans, Ja vet. Speciellt i influensa/vaccinationstider!!!

2009-10-31 @ 11:56:31
Postat av: Jill

Människor är smarta! FOLK är dumma!! O de gäller alla FOLK. Man kan informera tiils man spräcker en ådra nånstans, Ja vet. Speciellt i influensa/vaccinationstider!!!

2009-10-31 @ 11:58:00
Postat av: Jill

Människor är smarta! FOLK är dumma!! O de gäller alla FOLK. Man kan informera tiils man spräcker en ådra nånstans, Ja vet. Speciellt i influensa/vaccinationstider!!!

2009-10-31 @ 12:00:02
Postat av: Anna

Jävligt sant poapoa. Man tar alltid fel på "fel" håll...

2009-11-02 @ 12:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Allmไnt
Personligt