Jag är född fel tid.

Jag är född under helt fel årtionde. Jag skulle varit född så jag var ung för 40 år sedan, tiden då allt hände! Hela världen ändrade sig som under ett trollslag. Min blogg kommer nog handla mycket om det samt en vägran att bli riktigt vuxen. Jag vill vara 18 tills jag dör. Inte bli gammal, inte dö men framförallt inte bli "för gammal" för att göra precis vad jag vill! Jag vill kunna var ung, arg och rebellisk utan att bli bitter eller rockmormor.

Jag kan känna en enorm avundsjuka  till det ungdomsliv jag får återberättat av mina föräldrar. Jag har missat The Doors, Jim Morrison själv, kvinnliga frigörelsen, The Beatles, The Rolling Stones, hippies, demonstrationerna, Olof Palme, tiden för groupies, tiden innan man visste att droger var farliga... listan kan göras lång. Tröstar  just nu med min nya favoritfilm "Across the Universe" eller Pamela De Barres bok "I'm with the band". Verklighetsflykt? Självklart. Håll till godo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Allmไnt
Personligt